Benieuwd hoe de AI assistent je werkdag makkelijker maakt en helpt om nog sneller van vraag naar antwoord te gaan? Zowel voor eindgebruikers als voor redacteuren van de kennisbank? Bekijk dan snel onderstaande digitale rondleiding!
De Embrace AI-assistent doorzoekt de kennisbank en brengt je in normale-mensen-taal van vraag naar antwoord. Beheer deze content snel én slim met hulp van AI.
Stel je vraag aan Embrace AI in normale-mensen-taal en de AI chatbot doorzoekt je hele intranet om vervolgens gespreksgewijs van vraag naar antwoord te gaan. De chatmodellen van OpenAI en Microsoft maken dit mogelijk. Links kun je jouw AI-chats doorzoeken, zie je deze gesorteerd op chronologische volgorde en kun je kiezen tussen de verschillende soorten door jouw organisatie aangeboden AI-assistenten (later hierover meer).
Laten we een vraag stellen! Je voert gemakkelijk een gesprek met de AI chatbot, zoals je misschien wel gewend bent van bijvoorbeeld ChatGPT. Je kunt net zo lang doorvragen tot je antwoord op je vraag hebt!
Uiteraard delen we de data in jullie kennisbank niet met AI-modellen van derden én zorgen we ervoor dat de prompts van jullie medewerkers veilig en AVG-proof zijn. Maar hoe zorgen we dat de kwaliteit van de content in de kennisbank hoog blijft? Ook daar kan AI mee helpen! Uiteraard wil je als organisatie invloed kunnen uitoefenen op het gedrag van de AI-assistent. Dat kan door in het omgevingsbeheer verschillende assistenten aan te maken.
Je kunt verschillende instellingen aanpassen:
- Icoon van de AI-assistent
- Naam en omschrijving: zo weten alle medewerkers waar deze AI-assistent het meest geschikt voor is
- Instructies: dit bepaalt het gedrag van de AI-assistent. Moeten antwoorden lang of kort zijn? Formeel of juist niet? Etc.
- Bijlage: voeg bijlagen en links toe welke de assistent kan doorzoeken, zelfs als ze nergens in het CMS van Embrace staan!
- Mogelijkheden: kan de AI alleen het intranet doorzoeken (aanbevolen) of het hele internet?
Ook kun je bovenin een nieuwe AI-assistent aanmaken. AI helpt je om jouw kennisbanken en nieuwsberichten beter én sneller te schrijven! Klik als redacteur op het bel-icoon voor een suggestie voor een betere tekst. Genereer een verbeterde tekst en bepaal of dit een korte of juist veel langere tekst moet worden. Bepaal ook de tone of voice van het bericht. De vorige was kort en zakelijk, deze lang en informeel! Op korte termijn voegen we ook een automatische AI-check voor digitale toegankelijkheid toe.
Tot slot: AI is voortdurend in beweging en dit is natuurlijk nog lang niet alle functionaliteit. AI helpt (op korte termijn) onder andere ook met:
- Automatische vertaling
- Beeldherkenning voor genereren en croppen van afbeeldingen
- Samenvattingen van kennisbank-artikelen (intranet/klantportaal/website)
- Zoekoptimalisatie