Benieuwd hoe je workflows, formulieren en FAQ's kunt inzetten om je interne digitale dienstverlening te verbeteren en processen te automatiseren? Bekijk snel de digitale rondleiding!
Transcriptie e-learning
Faciliteer intern digitale dienstverlening en automatiseer self-service processen met Embrace Conversations. Integreer workflows, formulieren en laat medewerkers medewerkers zelf zaken regelen in hun medewerkersportaal.
Laat medewerkers zelf zaken regelen. Plaats belangrijke acties prominent op de persoonlijke startpagina. Dit kunnen acties zijn die je binnen Embrace Social kunt doen, of koppelingen naar andere systemen zoals Facilitor, TOPdesk en AFAS.
Medewerkers kunnen belangrijke acties als favoriet markeren. Hiermee zijn deze altijd snel te vinden. Je kunt zelf-regelen workflows ook direct doorlopen op de startpagina. In dit voorbeeld doen we dat niet en klikken we een Workflow open als onderdeel van een themapagina in de kennisbank (via de zojuist bekeken zelf regelen widget).
Je kunt zelf-regelen workflows ook direct doorlopen op de startpagina. In dit voorbeeld doen we dat niet en klikken we een Workflow open als onderdeel van een themapagina in de kennisbank (via de zojuist bekeken zelf regelen widget).
Welkom in de kennisbank! Je kunt hier de workflow doorlopen. Dit kan alleen de workflow zijn, of als onderdeel van een volledig gevulde themapagina. Zie hiervoor het voorbeeld aan het einde van deze digitale rondleiding.
Een workflow kan direct van vraag naar antwoord gaan (FAQ), of op basis van een vraagboom je langs verschillende routes leiden. Hiermee kan je selfservice op maat maken en processen automatiseren. We klikken op "Ik kom niet in Windows". Het antwoord legt uit hoe de medewerker zelf zijn probleem kan oplossen. Vervolgens kun je ook nog vragen of het probleem wel of niet opgelost is. Uiteraard kan je altijd naar de vorige stap.
Gelukt?
- Ja -> Mooi, probleem opgelost. Je kunt nog een motiverend bericht voor de medewerker achterlaten.
- Nee -> Link de medewerker naar de IT servicedesk om een ticket in te dienen, of integreer een formulier om meer informatie op te halen (dat laatste gaan we doen)
Tip: via het herstart-icoon linksonder kun je direct terug naar de eerste stap! Voeg uitgebreide formulieren toe aan de workflow. Laat medewerkers tekst, meerkeuze, bijlagen en meer invullen. Markeer content als verplicht. Deze krachtige formulieren-editor is onderdeel van het Embrace Knowledge CMS bevat nog veel meer functionaliteiten.
Laten we een andere route nemen: Ik kom niet in Outlook. Huh? Hetzelfde antwoord? Dit is niet een kopie van het eerdere antwoord, maar een redirect naar een andere stap in de vraagboom.
Door slim stappen te overslaan of ergens anders in de vraagboom te landen, gaat de medewerker sneller van vraag naar antwoord (en beheer je het veel gemakkelijker!)
Dynamische content
Embed workflows ook midden in je fraai opgemaakte themapagina's. Met een mix van tekst, afbeeldingen, GIF's, video's, documenten, workflows en meer maak je content bruikbaar, dynamisch en interactief.
FAQ
Of maak een FAQ met veelgestelde vragen aan. Doordat gebruikers niet direct alle inhoud zien, is dit vooral voor mobiel gebruik zeer effectief!
Tot slot: alles wat je tot nu toe gezien hebt is volledig op maat te maken met onze eenvoudige Conversations Designer. Meer weten? 👇
Voor collega-nerds is er nog veel meer mogelijk:
- Echt alles is aanpasbaar (van tekst in buttons, tot grootte van koppen en titels)
- Embed GIF's, afbeeldingen en tekst lay-out
- Log resultaten van gebruikers
- Beoordeel kwaliteit content met het content quality dashboard en content review
- Subkeuzes in meerkeuze-flow
- Aan te passen slugs/URL's