Benieuwd hoe het Embrace klantportaal een huurder overzicht biedt en alle informatie over wonen op één plek beschikbaar maakt? Bekijk snel deze hoe en wat voor meer informatie!
Transcriptie e-learning
Klantportaal: Eén overzichtelijke mijn-omgeving waar een huurder zelf zijn zaken regelt en alles informatie over wonen beschikbaar heeft
Na inloggen via de website is dit de Mijn-omgeving startpagina. Een huurder ziet direct notificaties, taken en belangrijke berichten. Langewaard heeft ervoor gekozen de belangrijke berichten en openstaande betalingen prominent op de startpagina te plaatsen. Uiteraard volledig in haar eigen huisstijl en tone of voice.
Omdat het portaal een geïntegreerd onderdeel is van de website, blijft bovenin het portaal de mogelijkheid bestaan voor de huurder om de kennisbank te benaderen. Het Embrace CMS is dus de centrale bron voor je website, klantportaal, CRM en social intranet. Je hoeft de kennisbank maar op één plek te beheren en bewaakt hiermee de kwaliteit van je content.
Via de navigatiebalk klik je snel door naar de verschillende onderwerpen. Laten we deze stuk voor stuk bij langs gaan, te beginnen met "Mijn gegevens". Hier vind je alles wat te maken heeft met je persoonlijke gegevens. Beheer ook gegevens van een medebewoners, voorkeuren voor communicatie en je inloggegevens. Digitaal vaardigere huurders klikken via het uitklapmenu aan de linkerkant in één klik door naar het gewenste onderdeel.
Persoonlijke gegevens kunnen hier bekeken en aangepast worden. Huurders kunnen alleen de velden aanpassen waarvan de corporatie heeft aangegeven dat dit mag. 🔒 = Niet aanpasbaar!
Het onderdeel “Mijn berichten” bestaat uit:
- Mijn ontvangen berichten
- Mijn ontvangen documenten
- Mijn bewaarde berichten (archief)
In mijn berichten inbox hebben we een aantal design principes voor het organiseren van de inbox:
- Dikgedrukte berichten zijn nog niet geopend
- Berichten aangeduid met belangrijk (door de corporatie) blijven bovenaan staan
- Chronologische volgorde
Dit is in lijn met Nederlandse overheidsinstellingen zoals de Belastingdienst en Dienst Toeslagen. Lekker herkenbaar! Wanneer je een bericht aanklikt in de inbox opent deze direct. Het demo-bericht is wel heel leeg, maar je bepaalt natuurlijk zelf de invulling (het defect, tijdstip van reparatie, etc.) in onze self-service-scenario designer. Bericht bewaren? Klik op de archiveer knop.
Mijn betalingen: Hier vind je alles over (openstaande) betalingen. Doe vanuit hier ook direct iDeal betalingen.
Mijn aanvragen: Check reparatieverzoeken die zijn ingediend, lopende betalingsregelingen en meer. In dit voorbeeld heeft de huurder een reparatieverzoek ingediend en is deze in afwachting van de aanvraag voor een nieuw naamplaatje. Gebruik je zaakgericht werken? Dan kunnen huurders lopende zaken ook hier raadplegen.
Mijn woning: Tot slot: "Mijn woning". Hier vind je alles over je contract.
Dit is ook de plek waar je handleidingen of downloadbare plattegronden kunt tonen. Dit is ook de plek waar je de kenmerken van een woning toont, zoals energielabels of oppervlakte. Bekijk ook direct de huuropbouw en woningwaardering. Embrace haalt dit automatisch uit gekoppelde systemen.